Ziggy!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Ziggy!

Bericht van Ziggy's mama op za 20 sep 2008 - 10:14

:sm2:[quote]Hallo,

Ik ben Mayke (34) en ik woon met mijn man in Oosterhout bij Nijmegen. Onze Bull Terriermeid Ziggy is anderhalf jaar oud en min of meer opgevoed door onze twee oude windhonden Monty (13) en Casper (12 greyXsloughi-heer). Ziggy's allergrootste fan is onze dochter Jessica van 6,5 maand.
's Morgens loop ik met het hele span naar het bos hier. Jessica geniet van het hondenspul en Ziggy komt regelmatig even kijken of ze nog in de wandelwagen zit.

In het begin werden we nagestaard als we met Ziggy Pup rondliepen. Pitbull! Pitbull! hoorde ik vaak roepen. Honden werden haastig aangelijnd, kinderen werden van de straat gesleurd. Ziggy was toen een week of 12... Inmiddels zijn de meeste mensen er hier wel aan gewend en iedereen in het bos weet dat er geen leukere hond voor hun jonge hond is om mee te spelen. Oudere honden laat ze over het algemeen links liggen. Ik denk dat de hondse opvoeding van de windhonden daar wel een hand in heeft gehad. Met name Monty (whippetXgrey-dame) heeft er nadruk op gelegd dat het erg onbeleefd is om tegen andere honden aan te springen.

Het is een niet erg voor de hand liggende combinatie; windhonden en een bull terrier, maar het sportieve aspect (rennen en jagen) van beide rassen schept toch voldoende band voor een zeer vreedzame samenleving in ons huisje. Soms neem ik Ziggy mee aan de fiets (sinds ze 14 maanden is) en dat is op momenten-van-overtollige-energie-ik-doe-nog-eens-een-bullenrun-in-de-huiskamer echt een uitkomst.

Laatst aangepast door Ziggy's mama op za 20 sep 2008 - 10:45; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : foto)
Ziggy's mama
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 24
Leeftijd : 43
Registration date : 19-09-08

Terug naar boven Go down

Re: Ziggy!

Bericht van Danny op za 20 sep 2008 - 10:48

Hoi en welkom op dit forum
Wat een leuke introductie jammer dat jullie zo`n eind weg wonen zou graag eens willen zien hoe dat daar gaat in het bos :sm41:

Gezondheid - Andere rassen - Off topic - Foto`s en verhalen

En Vito natuurlijk
Danny
Admin
Admin

Aantal berichten : 2752
Leeftijd : 47
Registration date : 11-07-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Go down

Re: Ziggy!

Bericht van GuardianAngel op di 23 sep 2008 - 2:49