wandelen aan de lijn met een koppige pup.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

wandelen aan de lijn met een koppige pup.

Bericht van Miguel op vr 13 aug 2010 - 4:34

Chico heeft vandaag een nieuwtje gevonden.
We gaan 4x maal daags achter z'n eten naar buiten aan de lijn(kleine wandelingetjes) en dat ging vrij goed.
Soms wou hij even niet meer maar effe gek doen en daar was ie weer, maar vandaag dus niet. :p
Nu gaat Chico erbij zitten of liggen en we mogen zo gek doen als we willen hij kijkt ons aan met koppig gezicht en veroert geen poot.
Normaal reageert hij direct op z'n snoepjes maar zelf dat helpt niet.
Hem dragen is geen optie want dan geef ik toe aan z'n koppigheid, het heeft me nu wel 20 min gekost om 1 straat te doen.
Iemand zei me... ga ermee naar het strand en trekken todat hij beseft dat het geen zin heeft, weetniet ofdit wel de goede oplossing is. lijkt me niet echt leuk voor een pup.
iemand raad?

Thuis als hij iets verkeerd doet en na verschillende keren "Chico neen!" te mogen roepen en hij blijft proberen krijgt hij time-out, maar op straat is dat nogal moeilijk he.
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 124
Leeftijd : 31
Registration date : 04-08-10

Terug naar boven Go down

Re: wandelen aan de lijn met een koppige pup.

Bericht van mikarick op vr 13 aug 2010 - 4:48

Loopt hij los wel goed mee?
Ik heb mijn pups nooit aan de riem gehad. Pups lopen vaak wel los mee,maar als ze goed in de gaten hebben dat ze aan een riem vast zitten dan gaat vaak de rem er op. Wat ik altijd doe bij een pup is een halsbandje en daar een paar meter lang dun touwtje aan. Ik gebruik daarvoor het touw van een Flex-lijn (met een lus om de halsband halen), want die zijn lekker licht. Doordat ze dan geen gewicht van de riem hebben, lopen ze als je een paar meter doorloopt wel met je mee. Als dit goed gaat, dan ga ik na een paar weken over op een flex voor honden met een laag gewicht (zit een kleinere sluiting aan, dus blijft licht) en als dat goed gaat over op een normale riem. Wel constant lekker gek blijven doen en belonen

Laatst aangepast door mikarick op vr 13 aug 2010 - 4:52; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : toevoeging)
mikarick
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 262
Leeftijd : 48
Registration date : 29-08-08

Terug naar boven Go down

Bericht van Miguel op vr 13 aug 2010 - 5:09

Ja los loopt hij gemakkelijk mee, maar in het centrum kan dat niet en ik woon midden in het centrum.
Het is geen schrik ofzo door auto's ofzo want die is hij al gewend... ik woon aan de grote markt en hij observeert alles buiten via het balkon en alle andere dagen liep hij wel mee. Het is gewoon koppen en testen maar op straat weet ik daar geen raad mee.
Het is nogal frustrerend omdat de mensen zitten te lachen en ik niet kan tonen dat het me ergert tegenover Chico dus sta ik daar maar gek te doen en lachen terwijl ik hem liever een schop onder z'n kont zou geven (met manier van spreken he ^^).
Zal mss beter zijn om zulke Flex lijn te halen maar dacht van: ik maak het hem meteen al gewend dicht bij ons te wandelen. zodat hij later niet in z'n koppie steekt te wandelen of te stoppen wanneer hij zin heeft.
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Terug naar boven Go down

Bericht van Pauline op vr 13 aug 2010 - 5:52

het zit ook in het nieuwsgierige wat een pup heeft, juist op de drukke stukken (daar is veel meer te zien en te ontdekken) gaan ze rustig zitten om alles te bekijken
wanneer je al een tijd van alles geprobeert hebt om hem mee te krijgen, en dan oppakt geef je toe aan de pup, daarom begon ik met oppakken
namelijk een pup loopt veel makkelijker terug dan heen, dus pakte ik een pup op en ging deze dragen naar het einde van de straat.
Aan het einde van de straat zette ik de pup neer en dan lokken met gekke geluidjes of voertjes weer naar huis.

niet lopen aan een lijn is een echte puppenkwaal, bij bulletjes alleen iets heftiger, maar ook het bulletje gaat het leren dat het heel erg leuk is aan de lijn lopen
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 56
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van Adjani & Tyson op vr 13 aug 2010 - 6:03

Ja typisch bullenpup he.. Ik zie mensen hun pupje ook wel eens voortslepen over de straat maar dat ziet er niet erg diervriendelijk uit.
Ik denk dat geduld hebben gewoon het beste werkt.. en misschien op iets minder drukke stukjes wandelen om het op te bouwen (maar je woont in het centrum dus weet niet of dat mogelijk is)

en het word natuurlijk vanzelf minder.. maar onze Tyson doet het nog steeds gaat gewoon lekker zitten als hij daar zin in heeft en hij is allang geen pup meer lol!
Adjani & Tyson
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2609
Leeftijd : 29
Registration date : 08-10-08

Terug naar boven Go down

Bericht van GuardianAngel op vr 13 aug 2010 - 6:19

Pas op met een eind te gaan wandelen met je hond wanneer deze net heeft gegeten dit kan tot een maagdilatatie of maagtorsie lijden.
GuardianAngel
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 1029
Leeftijd : 52
Registration date : 03-09-08

Terug naar boven Go down

Bericht van mazzel2001 op vr 13 aug 2010 - 6:29

ik wou het zelfde zeggen als guardian angel... je kunt beter voor het eten met hem gaan lopen... omdat ze indd lijden tot een maagdilatatie of maagtorsie...

Nooit een hond te gek laten doen als hij gegeten heeft... dat wil je zelf ook niet... ik ga zelfs niet eens auto rijden als ze net gegeten hebben... eerst even wachten..
mazzel2001

Aantal berichten : 1323
Leeftijd : 35
Registration date : 16-11-08

Terug naar boven Go down

Bericht van Miguel op vr 13 aug 2010 - 7:15

GuardianAngel schreef:Pas op met een eind te gaan wandelen met je hond wanneer deze net heeft gegeten dit kan tot een maagdilatatie of maagtorsie lijden.

Deed dit omdat hij na z'n eten direct kaka moet doen... vandaar ik dan kleine wandelingtjes maak en dan beloon ik hem omdat hij dit buiten heeft gedaan.

Normaal begin ik morgen rustigaan met Carnibest op te bouwen... ben blij dat ik dit nu weet, bedankt
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Terug naar boven Go down

Bericht van Miguel op vr 13 aug 2010 - 7:19

Adjani & Tyson schreef:Ja typisch bullenpup he.. Ik zie mensen hun pupje ook wel eens voortslepen over de straat maar dat ziet er niet erg diervriendelijk uit.
Ik denk dat geduld hebben gewoon het beste werkt.. en misschien op iets minder drukke stukjes wandelen om het op te bouwen (maar je woont in het centrum dus weet niet of dat mogelijk is)

en het word natuurlijk vanzelf minder.. maar onze Tyson doet het nog steeds gaat gewoon lekker zitten als hij daar zin in heeft en hij is allang geen pup meer lol!

Ja dacht dit ook vandaar ik die raad die ik zo gekregen heb toch hier eens wou delen.
Mocht dit echter de enigste oplossing zijn, dan ja...maar het is niet m'n voorkeur en voor wie ga je dan uit wandelen, je pup heeft er niks aan zo.
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Terug naar boven Go down

Bericht van J@siu op vr 13 aug 2010 - 7:25

Ik heb de volgende methode om honden (pup's) aan de lijn te leren lopen :

Ga met je hondje naar een ietwat afgelegen plaats(liefst naar het bos)... doe hem alles om, wat JIJ beslist , want uiteindelijk ben JIJ de roedelleider...Laat hem vervolgens even wennen aan zijn halsband met riem, en loop daarna gewoon weg .... wedden dat ie jou volgt !!

Zorg echter wel voor, dat je niet te ver weg bent, dat je tijdig in kan grijpen mocht er iets fout gaan ...

ikzelf ga altijd uit het zicht van de pup, maar zorg wel dat ik ten alle tijden de pup kan blijven zien..

al mijn dieren hadden geen 10 minuten nodig om bij me te komen .... en lopen aan de lijn is vanaf dat moment geen enkel probleem geweest ...

Ik loop nu met drie honden (samen 157 kilo) als ze willen sleuren ze mij met gemak over straat, maar IK ben de roedelleider, en pas na commando vrij , mogen ze los !!!

Sucses
J@siu

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 64
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Terug naar boven Go down

Bericht van Miguel op vr 13 aug 2010 - 7:56

J@siu schreef:Ik heb de volgende methode om honden (pup's) aan de lijn te leren lopen :

Ga met je hondje naar een ietwat afgelegen plaats(liefst naar het bos)... doe hem alles om, wat JIJ beslist , want uiteindelijk ben JIJ de roedelleider...Laat hem vervolgens even wennen aan zijn halsband met riem, en loop daarna gewoon weg .... wedden dat ie jou volgt !!

Zorg echter wel voor, dat je niet te ver weg bent, dat je tijdig in kan grijpen mocht er iets fout gaan ...

ikzelf ga altijd uit het zicht van de pup, maar zorg wel dat ik ten alle tijden de pup kan blijven zien..

al mijn dieren hadden geen 10 minuten nodig om bij me te komen .... en lopen aan de lijn is vanaf dat moment geen enkel probleem geweest ...

Ik loop nu met drie honden (samen 157 kilo) als ze willen sleuren ze mij met gemak over straat, maar IK ben de roedelleider, en pas na commando vrij , mogen ze los !!!

Sucses

De volgende boswandeling zal ik dit toch even testen... heb zo'n Flexi lijn gaan halen en binnen een halfuurtje zal ik dit eens gaan testen vermits ik in het midden van het centrum woon en vandaag geen bos meer kan opzoeken... strand wel maar daar kan ik me niet zo goed verstoppen :p
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Terug naar boven Go down

Bericht van Inge Karssen op vr 13 aug 2010 - 9:53

Zo herkenbaar en inderdaad heel erg frustreerend Lady heeft het ook gehad en op haar snoepjes ging ze ook niet meer heb toen met stukjes kaas haar gelokt en beloond en dat was voor de uitvinding.

Maarja het blijft een bulletje lol!
Lady had net nog een bullenaktie ze ging gewoon midden op de eetkamertafel liggen en ga dan maar met een strak gezicht duidelijk maken dat het niet mag en niet in lachen uit te barsten.... victory

Welkom bij de club.

Inge Karssen
Trouwe bull
Trouwe bull

Aantal berichten : 450
Leeftijd : 43
Registration date : 14-09-09

Terug naar boven Go down

Bericht van Miguel op vr 13 aug 2010 - 21:34

Inge Karssen schreef:Zo herkenbaar en inderdaad heel erg frustreerend Lady heeft het ook gehad en op haar snoepjes ging ze ook niet meer heb toen met stukjes kaas haar gelokt en beloond en dat was voor de uitvinding.

Zijn ze dan zo verzot op kaas? Heb dat hier nogal gelezen dat ze vlug plooien voor e stukkie kaas.

Had gisteren met zo'n Flexi lijn gaan wandelen... Chico had weer geen zin en ook al was de gehele lijn uitgestrekt. Hij bleef liggen maar gek doen hielp de eerste halve straat. Ik haalde m'n snoepjes boven en daar was hij weer, maar hij was me helaas te slim af. Hij liet mij wandelen totdat de volledige lijn weer gestrekt was en dan ging hij er weer bij zitten.
gehurkt sta ik daar weer vrolijk te doen en hem met een snoepje te lokken. hij komt bijna meteen, eet z'n snoepje op en weer hetzelfde liedje.
Ben dan maar om de 2 keren beginnen belonen, dan om de 3 keer, enz.
Effe later was hij mooi mee aan het wandelen aan de voet... met z'n ogen alleen nog gericht op mij... hopend dat hij snel weer beloond zou worden.
Miguel
Wennende bull
Wennende bull

Terug naar boven Go down

Bericht van Pauline op vr 13 aug 2010 - 21:54

super dat het al zo lukt

inderdaad zijn de meeste honden helemaal gek van kaas, maar ook dan telt weer, hou de beloning klein
wanneer je bv de beloning ter grootte van een dobbelsteen maakt heeft de hond 1 keer beloning waar ze even op kauwen, snij je die dobbelsteen in 4en heeft de hond 8 keer een beloning die hij meteen wegslikt
het gaat niet om het formaat van de beloning, het gaat om hoeveel keer krijgen

wanneer de hond eenmaal goed meeloopt wordt de beloning steeds minder, is dan ook niet meer nodig
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 56
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van Shirley-shireen op ma 16 aug 2010 - 7:39

ik heb met Tycho, daar tot nu toe nog niet veel problemen mee..
hij gaat wel vaak op zijn billen zitten omdat hij dan wacht op de katten..
als de katten niet mee lopen, begint hij wel te piepen.. zo van.. nou awar zijn de katten nou.
Maar dat is maar even.. Ik heb een roll lijntje..
gelukkig reageer hij nog op snoepjes!!

succes miquel.
Shirley-shireen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 15
Registration date : 16-08-10

Terug naar boven Go down

Bericht van lipmans op wo 18 aug 2010 - 7:21

Carnibest heeft ook snacks, van die mini- mini- snoepjes (weet de naam echt niet). Echt heel handig. Of een rodiworst in mini stukjes. Zelf gebruik ik voor dat soort beloningen een frolicbrokje in 4 stukjes.
lipmans

Aantal berichten : 1518
Leeftijd : 39
Registration date : 13-12-08

http://www.burgstaff.webs.com

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: