help..

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

help..

Bericht van Shirley-shireen op do 16 sep 2010 - 2:30

Toen wij Tycho (was hij 7 weken) gingen halen, was het al een bijtertje.
Zijn moeder hebben ze met 5 weken bij de pups weggehaald, omdat ze helemaal door draaide en zelfs
de pups wou doden.

Nu las ik vorige week, dat het zo blangrijk is dat je pas een pup krijgt met 12 weken omdat ze dan nog heel veel van de moeder leren..
Onze Tycho heeft niets van zijn moeder geleerd en de mensen waar hij vandaan komt vonden het leuk dat hij beet..:S..

Ik was op slag verliefd op Tycho en wij hebben hem daarom ook meegenomen, met het idee dat het wel goed zou komen..

Nu zijn we 5 weken verder is Tycho 12 weken en heel gemeen of speels..?!!
Ik ben tot de conclusie gekomen dat we Tycho niet zo goed kennen en neit weten wat hij wil of bedoelt.
Wij bepalen wanneer hij met ons mag spelen, hij hapt niet naar je als je zijn eten weg haalt..
Hij is bijna zindelijk..
Zo kan hij heel lief met je spelen en luister hij heel goed..

Zo op de andere keer.. doet hij iets fout roep je FOEI.. gaat 1 x goed.
doet hij het weer roep je weer Foei, leg je hem op zijn rug.. zeg je foei. begint hij te happen, krijg je zijn tanden te zien.. bijt hij je in zijn handen, roep je foei.. begint hij nog harder te blaffen en naar je handen te bijten.. terwijl ik maar foei roept..
mijn handen zitten vol met tanden schaven.
Ik zit met mijn handen in mijn haar en vaak huilend op de bank.
Ik ben werkelijk waar bang voor onze eigen pup..
Hij ruikt dit ook en ik stop hem daarom ook in zijn bench en dan is hij ook rustig..
Gaat het weer goed..

Ik weet echt niet wat ik moet doen.. waar is het fout gegaan?!!
Ergens anders is hij een schatje..
Hebben wij miss toch het verkeerde ras uitgekozen??

alle tips zijn welkom..!!! dit is echt een noodkreet..
Shirley-shireen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 15
Registration date : 16-08-10

Terug naar boven Go down

Re: help..

Bericht van frank1981 op do 16 sep 2010 - 2:51

Das allemaal niet prettig en helemaal niet als je bang bent voor je eigen pup, wat doe je allemaal om hem te laten weten dat jullie wel boven hem staan als ik vragen mag? en ben je op cursus geweest?

frank1981
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 14
Leeftijd : 35
Registration date : 11-09-10

Terug naar boven Go down

Bericht van Shirley-shireen op do 16 sep 2010 - 2:58

hij krijgt deze week zijn laatste inenting. dan gaan we naar puppy curcus.
Als mijn vriend er is, is hij heel lief en luistert heel goed.

Hij luister niet naar mij, omdat hij ik denk weet dat ik bang voor hem ben.
hij hapt altijd naar m ijn handen en ik maar foei roepen op een boze toon.
Shirley-shireen
Beginnende bull
Beginnende bull

Terug naar boven Go down

Bericht van Inge Karssen op do 16 sep 2010 - 3:36

Mag je hond op de bank? waar slaapt hij?Gaat hij als 1ste de deur door of jij? Eten jullie eerst of de hond?

Wat ik bedoel hanteer je de roedelregels,zodat jullie altijd als leider eruit komen?

Mijn lieve bull luisterd ook beter naar mijn man als naar mij,maar als ik het echt meen dan weet ze dat en dan hoef ik het niet een 2de keer te zeggen,maar ze weet dat ze bij mij verder kan gaan (ik ben een watje)
En ik ben elke zondagochtend vroeg met haar naar curcus gegaan en daar was ze een uitstekende leerling,maar soms thuis weet ze het opeens niet meer.
Maarja het is en blijft een bull.....
Ik denk dat je pup je nu aan het uitproberen is en dan moet je wel duidelijk grenzen stellen,maar op curcus kunnen ze echt een hoop leren en meestal is het de baas die wat moet leren en niet de hond niet.......
Veel suc6 ermee en ik weet zeker dat je hier nog meer tips zult krijgen.
Maar hou vol want het worden echt vrienden voor het leven

Inge Karssen
Trouwe bull
Trouwe bull

Aantal berichten : 450
Leeftijd : 42
Registration date : 14-09-09

Terug naar boven Go down

Bericht van mikarick op do 16 sep 2010 - 3:49

De meeste pups gaan met 8 weken bij de moeder weg. Dat met 5 weken de moeder is weggehaald is jammer, want in de periode na 5 weken leren ze toch van de moeder oa. wat rangorde is en ze leren dat ze gestraft worden als ze te ver gaan. Dit heeft hij dus gemist, jammer, maar geen probleem wat je zelf niet aan kan, al gaat het je wel tijd kosten. (daar komt ze weer Wink ) Koop een paar plantenspuiten, vul ze en zet ze op de harde straal. Zet ze verspreid neer, zodat je er eentje snel kan pakken als je hem nodig hebt. Stop met foei roepen en verander dat met een luide "nee". Dit is om even in een ander patroon te komen. Leg hem ook niet op zijn rug als hij iets doet, maar spuit met de plantenspuit op zijn koppie en zeg daar dus "nee" bij. Het is een bull, dus sch#teigenwijs en het kan dus rustig zijn dat je hem 10 keer op zijn koppie moet spuiten voordat hij stopt. Als hij te ver gaat en je ziet op dat moment geen andere uitweg dan hem op zijn rug te leggen (ik doe dat zelf alleen als hij qua dominantie de strijd met mij wil aangaan), dan is het het beste om hem niet op zijn rug, maar op zijn zij te leggen. De enige manier om hem dan goed vast te houden is met 1 hand in zijn nek met je vinger gebogen tot klauw (het idee van een bek. Je hoeft hem dan niet vast te houden, maar je duwt hem dan met jouw "klauw" (vingertoppen) tegen de grond. Je blijft hem tegen de grond duwen tot hij rustig blijft liggen en al die tijd zeg je niets. Maak hier zeker geen gewoonte van en probeer de plantenspuit
mikarick
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 262
Leeftijd : 48
Registration date : 29-08-08

Terug naar boven Go down

Bericht van frank1981 op do 16 sep 2010 - 3:56

precies, wij hebben de plantenspuit geprobeerd maar ze trekt zich van water niks aan haha, dus wij hebben muntenbakjes en gebruiken ook een luide nee, ook wij gaan eerst de deur uit en in, wij eten eerst enz enz. Dit zijn allemaal dingen waaardoor het duidelijk wordt dat niet je pup hoog staat in de roedel maar jullie. En verder proberen je angst opzij te drukken en zeker van jezelf te zijn. En wat mikarick zegt op zijn zij en met je een bek nadoen en als het ware terug bijten en dan volhouden totdat hij ook echt rustig ontspannen is. (met zoë heeft het 1x 4 min geduurd)

frank1981
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 14
Registration date : 11-09-10

Terug naar boven Go down

Bericht van GuardianAngel op do 16 sep 2010 - 4:06

Er is niets mis met je pup Wink het bijtgedrag is gewoon typisch het gedrag van de Bullenpup, ze hebben niet voor niets de bijnaam Landhaaien.
Pups tot 12 weken leeftijd bij de moeder laten dat komt nog zeer weinig voor omdat de meeste teven de pups na 6 of 7 weken gewoon "zat" zijn.
Mijn jongste heeft maar 2 weken bij de teef gelegen omdat deze geen melk meer had en de pups met de fles grootgebracht moesten worden maar haar karakter als pup was niet anders dan al mijn andere bullen welke tot 7 weken bij moeders lagen.
Je hebt wel met een pup te maken van een ras wat zich in de regel niet snel over zal geven en wanneer je deze op de rug legt zal hij extra kracht bij zetten om toch zijn zin te krijgen of proberen te bijten in de hoop dat hij op deze manier kan winnen.
Je zult hem of strenger aan moeten gaan pakken of zodra hij begint te bijten weglopen en het gedrag negeren zodat hij doorkrijgt dat er met bijten niets te halen valt
GuardianAngel
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 1029
Leeftijd : 52
Registration date : 03-09-08

Terug naar boven Go down

Bericht van Pauline op do 16 sep 2010 - 4:37

dat ze naar jou idee te snel bij de moeder weggegaan is moet je opgeven, zelfs al zou dat echt zo zijn kun je zelf de dingen leren die de pup moet weten
Ik heb de bull die ik nu heb opgehaald toen ze nog geen 5 weken was, moest door omstandigheden uit het nest, het is nu de liefste bull die je je kan voorstellen.
Ga in ieder geval niet van alles wat de pup eventueel fout doet een 'twistpunt' maken, niet steeds nadruk leggen op fout maar de goede dingen benadrukken.
Een bullepup is een klein landhaaitje, je kan om te beginnen er al bij nadenken dat je niet met je handen gaat spelen maar met een speelgoedje waar hij wel in mag bijten.
Als een pup hapt in bv je handen, heeft het vaak veel meer effect om even fanatiek "AUW!" te roepen dan foei. Een pup reageerd zelf ook met een soort piep-gilletje wat auw betekent. Vaak is onze 'foei' gelijk aan de pup zijn grom wat betekent dat je het 'spel' gaat meespelen.
Zijn ze in zo een 'hap-bui' kun je ook nog proberen af te leiden.
Maar ga je pup maar beter niet meer op zijn rug of zij dwingen, 99 van de 100 happen/bijten juist dan uit angst.
Geloof me je wil niet een hond hebben die naar je luistert uit angst, je wil een hond hebben die naar je luistert doordat hij jou als leider ziet op basis van vertrouwen.
Een bullepup is nu eenmaal een happertje maar dit gaat echt vanzelf over met rust en vertrouwen
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 55
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van bulldogmiep op do 16 sep 2010 - 5:09

of als hij weer naar je hapt en je tanden laat zien
op de grond leggen niet's zeggen als het erger word zijn bek proberen voorzichtig te houden en over hem heen hangen

met andere woorden laten merken dat jij de baas bent
ook als je vriend thuis is moet je kunnen laten merken dat hij naar jou moet luisteren en niet alleen naar hem dus als hij op zo'n moment iets fout heeft gedaan moet jij hem proberen op zijn plek te wijzen en niet (altijd ) je vriend .

het is moeilijk en het vergt veel volhoudings vermogen maar uiteindelijk zal het werken
en met een puppy cursus erbij zou het zeker moeten lukken toch
en je kan daar ook veel tips krijgen bij en hondenschool en puppy cursus

veel suc6 er verder mee
bulldogmiep
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 1833
Registration date : 26-09-08

http://mikusenmiep.webs.com/

Terug naar boven Go down

Bericht van J@siu op do 16 sep 2010 - 5:18

Helemaal eens met bovenstaande ...honden school /puppie cursus enz enz.

en zeker bij een Bullterrier ..consequent optreden, JIJ bent de baas en niet je Bulletje !!!

als je vriend/man er niet is, ben JIJ de roedelleider !!!

sucses afro
J@siu

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 63
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Terug naar boven Go down

Bericht van Shirley-shireen op do 16 sep 2010 - 6:02

tnx all, meer tips zijn welkom..
dus geen foei roepen maar nee..

Hij heeft genoeg speeltjes, daar ligt het niet aan.
Maar het feit dat zijn vorige eigenaar, steeds met de hand voor zijn gezicht
ging zodat hij zo ging spelen. :S..

we hebben een kattenluik in de deur, meneer heeft door dat hij daar door heen kan en springt er dan door heen..
dan doe ik de deur open, roep hier en dan komt hij wel..
voortaan kattenluik dicht doen.. wij eerst eten en dan hij..
hij eet eerst en dan zit hij in de bencht en eten wij.
ook veranderen. ik ga me eens verdiepen in het roedelgedrag..
Shirley-shireen
Beginnende bull
Beginnende bull

Terug naar boven Go down

Bericht van mikarick op do 16 sep 2010 - 6:44

Nee klinkt krachtiger dan foei, maar soms is het ook even goed om met nieuwe dingen zoals een plantenspuit er ook een nieuw commando te geven.
Wat Pauline zegt klopt. Ik heb zelf een staff gehad die met nog geen 5 weken bij me kwam. In de laatste weken leren ze veel van de moeder, maar wij kunnen dat met geduld heel goed opvangen als de moeder de pups dingen niet heeft kunnen leren.
@ Frank: Ik heb er ook zo eentje. Als ik voor Roxy de plantenspuit pak, dan komt hij er snel tussen staan met een verlekkerde blik Jaaaaaaaaaa waterrrrrr
mikarick
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 262
Registration date : 29-08-08

Terug naar boven Go down

Bericht van Jolanda Smits op do 16 sep 2010 - 10:40

Ik moet er toch ook wel bij grijnzen een pup van 12 weken die misschien heel gemeen is?
Deze periode hebben we allemaal gehad met onze bullen,hier moet je doorheen.
Als ik jou was zou ik hem ook niet op zijn rug of zij leggen,wordt dan vast een nog groter gevecht.
Toen Zuwy in mijn handen beet,kneep ik gelijk mijn hand dicht,zodat ik haar onderkaak vast had,dit doet geen pijn,maar is onaangenaam.
De wondjes die je hebt komen doordat de melktandjes zo scherp zijn.
Als ik jou was ging ik voor het afleiden,negeren en de plantenspuit.
En heel veel geduld,want deze periode gaat voorbij en vooral toch ook genieten,want zeg nou zelf:waar moet je nu bang voor zijn?

Wink

Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 50
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Go down

Bericht van harrybo op do 16 sep 2010 - 12:36

ook ik heb de nodige wondjes beten grommen en weet ik niet wat van mijn nu superlieve bull
het heeft me in toataal 5 truien gekost aan zijn sloop gebit/melktandjes
dus ik sluit mij ook aan bij het volgende werkt heel goed. verder geduld liefde en anders spelen en voor je t weet heb ook jij een superbull
harry en alpha
harrybo
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 981
Registration date : 20-05-10

Terug naar boven Go down

Bericht van tonka op do 16 sep 2010 - 18:44

ik kan alleen zeggen wij hebben tonka met een plantenspuit gecorrigeerd en een aluminium beker met dop met een paar dobbelstenen erin,ze blijven altijd proberen maar dat is een bull ,lekker ontdeugend bullietri
tonka
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 31
Registration date : 11-03-10

Terug naar boven Go down

Bericht van Inge Karssen op vr 17 sep 2010 - 1:37

harrybo schreef:ook ik heb de nodige wondjes beten grommen en weet ik niet wat van mijn nu superlieve bull
het heeft me in toataal 5 truien gekost aan zijn sloop gebit/melktandjes
dus ik sluit mij ook aan bij het volgende werkt heel goed. verder geduld liefde en anders spelen en voor je t weet heb ook jij een superbull
harry en alpha

Dan heb je ook geluk dat het "maar" 5 truien heeft gekost lol!
Lady is nu 16 maanden, maar soms kost het me nog wel eens een kledingstuk.

Inge Karssen
Trouwe bull
Trouwe bull

Aantal berichten : 450
Leeftijd : 42
Registration date : 14-09-09

Terug naar boven Go down

Bericht van Katrien op zo 21 nov 2010 - 4:56

bulldogmiep schreef:of als hij weer naar je hapt en je tanden laat zien
op de grond leggen niet's zeggen als het erger word zijn bek proberen voorzichtig te houden en over hem heen hangen

Op aanraden van de hondentrainer deed ik dit ook. Haar op de grond leggen en vaak haar muiltje moeten dichthouden, dit alles zonder echt agressief te zijn maar met een duidelijke boodschap "ik ben hier de baas". Ik liet haar pas terug los als ze kalm was en streelde haar ondertussen ook om haar rustig te maken. ik heb deze methode toch redelijk wat mogen toepassen tijdens de zomermaanden ( ze was toen 5 maanden ). Nu is ze bijna 8 maanden en moet ik dit zelden nog eens doen. Bij ons ben ik voor haar de leider omdat ik over haar opvoeding ga , training , enz... . Ik ga al sinds haar 12 weken naar de puppietraining met een stop nu tot februari , maar ik herhaal de basisoefeningen elke dag opnieuw ( heel belangrijk ).

Zybo was al van dag 1 bij de moeder weggehaald omdat die nogal agressief was tegen haar pups. Dit was te wijten aan een hele zware bevallling. De fokkers hebben de pups die met de fles gevoed en volgens mij hebben ze daar niet echt onder geleden.

Ik vermijd bijt spelletjes en als ze wil bijten dan geef ik haar een speeltje of doe ik een trekspelletje, maar pas op alleen trekspelletjes als jij het spel kan winnen of wanneer ze reageert op het commando 'los' .

en heel kordaat zijn, de toon in je stem duidelijk veranderen bij blij en boos zijn. luider is niet altijd bozer. Mijn man is soms ook boos op haar maar zijn stem klinkt scherper en ze reageert daar eerder speels op.

hopelijk heb je er wat aan,

groetjes,

Katrien
Katrien
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 55
Leeftijd : 47
Registration date : 21-11-10

http://nl.netlog.com/katrien69

Terug naar boven Go down

Bericht van Pauline op zo 21 nov 2010 - 11:20

Katrien schreef:
bulldogmiep schreef:of als hij weer naar je hapt en je tanden laat zien

Op aanraden van de hondentrainer deed ik dit ook. Haar op de grond leggen en vaak haar muiltje moeten dichthouden, dit alles zonder echt agressief te zijn maar met een duidelijke boodschap "ik ben hier de baas". Ik liet haar pas terug los als ze kalm was en streelde haar ondertussen ook om haar rustig te maken. ik heb deze methode toch redelijk wat mogen toepassen tijdens de zomermaanden ( ze was toen 5 maanden ). Nu is ze bijna 8 maanden en moet ik dit zelden nog eens doen. Bij ons ben ik voor haar de leider omdat ik over haar opvoeding ga , training , enz... . Ik ga al sinds haar 12 weken naar de puppietraining met een stop nu tot februari , maar ik herhaal de basisoefeningen elke dag opnieuw ( heel belangrijk ).

groetjes,

Katrien

en toch is het 'advies' platleggen en overheersen een fout advies om zo maar te geven
ik werk al 26 jaar als trainer in gehoorzaamheid (voor alle rassen en raslozen), en heb het advies platleggen slechts één maal gegeven in die 26 jaar
ik heb toen dat advies gegeven omdat ik de hond en de geleider al 3 weken intensief begeleide.

namelijk;
als een pup/hond te dominant wordt komt dat 99,9% door dat de houding van de eigenaar niet die van de 'roedelleider' is.
een goede houding is niet afdwingend, een goede houding is vertrouwen gevend aan de pup/hond
gaat nu iemand die niet de juiste houding heeft, en dus geen door de hond geaccepteerde roedelleider is, de hond nu 'platleggen', hoeft een hond dat niet te accepteren volgens roedelregels.
je krijgt de meeste keren dan een strijd die de 'baas' wint zuiver op lichamelijke kracht
maar in de band die je met je hond wil opbouwen is het niet 'winnen', in de band met je hond is het 'verliezen' omdat je vertrouwen afbreekt.

een trainer kan het wel doen als een hond uit de hand loopt, 1. door dat we mogen aannemen dat hij/zij een hond kan 'lezen' en weet wat de reden is
2. doordat een trainer na een tijdje, in 'rang' zelfs boven het 'baasje' staat op dat moment
namelijk het 'baasje' moet doen wat de trainer zegt, en doet dat ook, dus is de trainer de alfareu tijdens een cursus en dergelijk

Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 55
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down