Bijten

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: Bijten

Bericht van steefilse op zo 23 jan 2011 - 0:14

hi hallo onze bull "muis"beet ook altijd vanaf dag 1 was het was een landhaai soms als ze overprikkeld is komt het terug maar zij weet precies waar de grens ligt als ze plotseling in eens mij in de hand beet dan pakte ik haar beet en legde ff op haar zij totdat ze relaxte en zij toen kom maar en kwam weer overeind daarna gelijk wel een speeltje pakken om met haar te spelen 1 minute als ze dan niet meer beet koekje en commando naar bensch ook dan als ze daar heen loopt een koekje enz dat werkte geweldig kost hoop energie maar werkte wel ( veel wandelen,belonen,opdrachten geven veel opdrachten zit,lig,af en belonen .........)succes
steefilse
Bekende bull
Bekende bull

Aantal berichten : 231
Registration date : 10-01-11

http://muisseasidebull.webnode.nl/

Terug naar boven Go down

Bericht van Jen op zo 23 jan 2011 - 1:03

Ja ik ga zeker ik maar elke dag een wandeling van 30 ŗ 40min en ik loop dan ook met hem tijdens die wandeling zodat ie zich even uitleeft.. eens we thuiskomen valt het mee maar als ie dan een uurtje heeft geslapen dan begint ie weer te bijten Crying or Very sad
en hij zit inderdaad in een andere ruimte dan wij omdat ik gelezen had da het beter is dat hij even afgezonderd moest zijn om te kalmeren en volledig te kunnen uitrusten. Want als we hem bij ons in de salon laten dan probeert ie altijd in de zetel te kruipen en als ik hem er af trek begint hij mij aan te vallen om zijn zin te krijgen.
het lijkt soms zo hopeloos. en hem afleiden met een speeltje helpt niet want hij bijt soms echt door en zowiezo hapt hij terug naar mijn hand.
ik las hier dat het tot een maand of 6 - 7 duurt, dat zogezegd 'bijtgedrag' maar hier blijft het maar aanslepen dus ik weet ook niet meer wat ik nog kan doen buiten lange wandelingen en 'neen' of 'foei' zeggen...
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 64
Leeftijd : 29
Registration date : 22-10-10

Terug naar boven Go down

Bericht van Jolanda Smits op zo 23 jan 2011 - 2:27

Het is voor hem nog steeds leuk om in jullie te bijten en weet hij veel dat,dat pijnlijk is.
Je moet er voor zorgen dat het niet leuk wordt om in jullie te bijten.
Als je hem uit de zetel wilt halen,bijt hij?
En wat doe je dan?
Ik denk nl,dat hij elke keer wint,je moet de strijd aangaan en het aller belangrijkste niet opgeven,geloof me het is een kwestie van 1x goed door pakken.
Hij kan 10x terug komen,maar jij moet dan rustig door pakken en dan geeft ie echt wel op.
Je moet je echt wat harder opstellen.
Het is voor mij moeilijk om hier een voorstelling bij te maken,want als ik een hond van de zetel af wil hebben,dan gaat ie er ook af.

Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 50
Registration date : 12-01-09

Terug naar boven Go down

Bericht van Jen op zo 23 jan 2011 - 6:41

Ja als ie in de zetel springt draait hij helemaal door en begint hij op mij te springen en te bijten dus probeer ik hem er af te laten springen en te laten zitten maar dat haalt niets uit, hij begint dan in de zetel te springen en zot heen en weer te lopen. En als ik hem dan probeer vast te grijpen hapt ie in mn arm en hem oppakken is bijna onmogelijk. Zodra ik zijn halsband vast heb, maakt hij een draai waardoor ie op zn rug belandt en hem dan oppakken gaat niet want hij is nogal zwaar + hij begint panisch te happen.
Als ik hem dan toch te pakken krijg, zet ik hem rustig in zijn bench en negeer ik hem 2minuutjes, zodra ie rustig is laat ik hem er uit maar jammer genoeg is hij vaak maar 5min kalm ... hoe doe jij het?$
Werd de jouwe ook opeens doof soms? Rolling Eyes

Laatst aangepast door Jen op zo 23 jan 2011 - 6:53; in totaal 1 keer bewerkt
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Terug naar boven Go down

Bericht van Jen op zo 23 jan 2011 - 6:48

Ik heb hem vandaag een kartonnen doos gegeven en hij is er dol op... Hij heeft er zeker 30min mee zitten spelen, in stukken gescheurd... :p het voordeel is dat hij naast mij komt liggen terwijl hij op zijn stukjes karton knabbelt zonder dat hij in mn arm/hand bijt afro het zou wel leuk zijn moest hij gewoon lief naast mij kunnen zitten zonder karton om hem af te leiden Rolling Eyes
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Terug naar boven Go down

Bericht van Jen op ma 24 jan 2011 - 6:16

Jolanda Smits schreef:Maak je nu al langere wandelingen met hem?
Want als ik zo je topics lees,is hij een hond vol energie die weinig beweging krijgt en dan ook vaak in een andere ruimte wordt gehouden?
Dan denk ik dat wanneer hij wel bij jullie is, hij zo dol is van gekkigheid.
Het is blijkbaar nog steeds te leuk om in je te bijten,je moet toch ook niet wachten tot ie in je arm hangt,je kent hem van pup af aan,dus op het moment dat je ziet dat hij komt,grijp je hem om zijn snuit en hou je vast.
Jij moet hem een bijtrem leren en dat leert hij niet als je hem dan maar in een andere kamer doet,hij wordt alleen maar sterker.
Misschien moet je het 20x doen voordat het kwartje valt,maar hij moet weten dat hapen hem iets opleverd wat niet leuk is.

Vandaag tijdens de wandeling begon hij opeens op mij te springen en te bijten terwijl ie dat al even niet meer deed... Ik stop en probeer hem te kalmeren maar het haalt niets uit. En buiten negeren en neen of foei zeggen zie ik niet wat een hond als 'niet leuk' nog kan ervaren. Het ziet eruit alsof ik alles heb geprobeerd en niets helpt. Hij is gewoon veel te dominant pfffffff en die bijtrem heb ik al proberen af leren door zijn snuit toe te houden en ook door op zijn tong de duwen maar dat helpt allemaal niet ! Ik blijf ook echt kalm als hij iets fout doet. Ok ik snap dat het niet in 1 keer lukt maar "Misschien moet je het 20x doen voordat het kwartje valt" klopt ook niet hoor. Hij weet dat het niet mag en toch blijft ie elke dag proberen. Ik weet het gewoon niet meer............. Mijn vorige hond was ook heel actief maar beet wel niet en na zijn castratie was hij echt veeeeel rustiger dus ik begin te twijfelen of ik dat niet zou proberen.
Jen
Beginnende bull
Beginnende bull

Terug naar boven Go down

Bericht van Pauline op ma 24 jan 2011 - 8:37

ik ben even vergeten hoe jong/oud de hond is, sorry
maar als je denkt dat castreren gaat helpen, probeer dan eerst een 'chemische' castratie
Een castratie kan namelijk ook contra werken, en dan raakt een chemische castratie gewoon uitgewerkt terwijl je een echte castratie niet ongedaan kan maken.

In mijn mening heeft castratie namelijk helemaal niets met wegnemen dominantie te maken. dominantie zit in het karakter van de hond, en wij bepalen door leren/afleren waar de grens van die dominantie is.
Wij zijn de rang-hoogste dus wij zijn dominant.

Ik zie zo vaak honden die te dominant naar andere honden geworden zijn, door fout aanleren of niet afleren van het 'baasje', die ze als 'oplossing' laten castreren. Zou je echter alleen castreren als oplossing wordt het vechten vaak nog veel erger. De hond gaat evengoed nog dominant naar een andere hond, alleen wordt het door een niet gecastreerde hond nu niet meer 'gepikt' en loopt uit op gevecht.

overgens kan ik me best voorstellen dat je af en toe moedeloos wordt, waar een andere hond het na 5 keer snapt, begrijpt een bull het de 50e keer nog niet, of doet of ie het niet begrijpt.
Maar ook bij de moeilijkste bull komt het 'keerpunt' waarop het een gezellig 'maatje' van je wordt
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 56
Registration date : 01-10-08

http://www.debullterrier.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van Jolanda Smits op ma 24 jan 2011 - 9:00

Hij is nu 8 maand,dus dat om de snuit pakken heeft weinig effect nu,dat kan je doen als ze nog klein zijn.
Rocky komt zoals ik denk uit de broodfok net zoals mijn Zuwy,dan heb je een pup die niks weet en moet je vanaf het begin hem alles leren wat die eigenlijk van zijn moeder en broetjes en zusjes had moeten leren.
Voor zo`n hond is rust en geduld heel belangrijk,het zijn nl.hondjes die van alles vreselijk onzeker worden en daar hebben ze jou dan bij nodig,jij bent hun rust plek en hun vertrouweling.
Zuwy heeft alles gedaan wat jij beschrijft,ze wordt in april 3 jaar en ik kan zeggen dat het nu een vreselijk lief,zacht en sociaal hondje is.
Ik kan je 100 dingen zeggen wat te doen,maar het gaat om wat jij uitstraald,ik denk dat jij onzeker bent,daarbij komt dan Rockys onzekerheid en zo wordt het allen maar erger.
Want ik kan me er wat bij voorstellen als hij een herplaatser was een volwassen hond die naar je hapt en bijt en als je dan zegt" oei wat moet ik hiermee",maar je hebt hem van pup af,dan zit er toch iets niet goed tussen jullie en dat is zeker niet de fout van de hond.
Zuwy springt ook buiten tegen mij op,schud en trekt aan de riem,is helemaal dol,totdat ik het zat ben,zij weet dat precies,het is mijn houding tot hier en niet verder.
Jouw Rocky heb ik met 1 minuut uit de stoel,zonder ruwheid,maar hij gaat er gewoon uit dat zal ik uitstralen en dat weet een hond.
Maar buiten dit alles is het belangrijkste dat er een vertrouwens band is tussen hond en baas en hieruit is alles mogenlijk.
En ik geloof niet dat die band er bij jullie is.
Als hij nu buiten weer tegen je opspringt,kniel is naast hem,praat rustig en masseer hem eens,niet omarmen,maar gewoon kalmte brengen,door jou lichaamelijk contact zal je voelen dat de spanning uit hem wegvloeid en loop dan verder.
Castreren op dit moment is wel het domste wat je kan doen,want hij kan rustiger worden,maar kan ook net zo goed erger worden en geen Da kan dat vooraf zeggen.
Zorg eerst dat zijn karakter stabiel is en ga dan pas eens denken aan castratie.

Moderator

Terug naar boven Go down

Bericht van Jolanda Smits op ma 24 jan 2011 - 10:19

Misschien klinkt het nogal creu wat ik zeg,maar ik bedoel het goed.
Rocky is nog een jonge hond,dus zijn karakter is nog lang niet gevormd.
Met de juiste begeleiding zal ook hij uitgroeien tot een rustige hond.

Moderator

Terug naar boven Go down

Bericht van harrybo op di 25 jan 2011 - 2:41

ik heb veel gelezen in dit topic misschien werkt auuw ! roepen , of is dat al geprobeerd?.
verder voel ik ook veel voor de cesar milan aanpak (wat ik er bij jolanda uithaal) ik denk ook dat je het moet uitstralen
verder vindt ik het heel lastig om te reageren ik ben nl ook geen expert en heb mn eerste bull t is een sulletje maar de uistraal methode werkt bij alpha heel goed

maar geef het niet op zet door en je zult genieten van je bull
afro
harrybo
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 981
Leeftijd : 49
Registration date : 20-05-10

Terug naar boven Go down

Bericht van bull paradise op vr 11 feb 2011 - 22:42

steefilse schreef:hi hallo onze bull "muis"beet ook altijd vanaf dag 1 was het was een landhaai soms als ze overprikkeld is komt het terug maar zij weet precies waar de grens ligt als ze plotseling in eens mij in de hand beet dan pakte ik haar beet en legde ff op haar zij totdat ze relaxte en zij toen kom maar en kwam weer overeind daarna gelijk wel een speeltje pakken om met haar te spelen 1 minute als ze dan niet meer beet koekje en commando naar bensch ook dan als ze daar heen loopt een koekje enz dat werkte geweldig kost hoop energie maar werkte wel ( veel wandelen,belonen,opdrachten geven veel opdrachten zit,lig,af en belonen .........)succes

Pas op met wat je zegt, je zou wel eens verkeerd begrepen kunnen worden! ;-)
bull paradise
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 102
Registration date : 16-06-10

Terug naar boven Go down

Bericht van harrybo op vr 11 feb 2011 - 23:06

Pas op met wat je zegt, je zou wel eens verkeerd begrepen kunnen worden! ;-)
ik weet niet of dit een geintje of sarcasme is
mocht t sarcasme zijn is t wel een hele kinderlijke reactie hoor
Evil or Very Mad
harrybo
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 981
Leeftijd : 49
Registration date : 20-05-10

Terug naar boven Go down

Bericht van bull paradise op vr 11 feb 2011 - 23:09

ik heb een lach op mijn gezicht, dus laten we stellen dat ik het een grappige reactie vond na alle commotie :-)
bull paradise
Wennende bull
Wennende bull

Aantal berichten : 102
Registration date : 16-06-10

Terug naar boven Go down

Bericht van harrybo op za 12 feb 2011 - 0:11

afro
harrybo
Super Bull
Super Bull